Intra pe blogul Paradisul Verde si afla proprietatile semintelor de chia

Semintele de chia sunt un aliment sanatos, fiind recomandate  celor care doresc un stil de viata echilibrat si sanatos.Deasemenea se adreseaza si celor care au o alimentatie vegetariana, vegana sau raw vegana. Semintele de chia prin continutul lor ne determina sa le consideram surse de sanatate.Dorim sa mentionam cateva din beneficiile semintelor de chia si pentru a citi aceste informatii, intra pe blogul Paradisul Verde si afla proprietatile semintelor de chia.

  • Luand in calcul continutul ridicat de acizi grasi omega3 si 6 ajuta la functionarea creierului, dezvoltarea normala a organismului si in reducerea riscului aparitiei bolilor de inima si cardiovasculare.
  • Semintele de chia contin antioxidanti – quercetina, kaempferol, acid cafeic si acid clorogenic, care impiedica deteriorarea celulelor
  • Contin calciu care este determinant pentru sanatatea oaselor, pentru muschi și nervi.
  • Merita mentionat si manganul care are un rol important anti-imbatranire, activeaza enzimele și a vitaminele, in sinteza de colesterol, proteine, carbohidrati si normalizeaza productia de hormoni.
  • Fosfor, este un alt element care ajuta structura osoasa a dintilor
  • Seleniu – un antioxidant natural care impreuna cu vitamina E protejeaza impotriva daunelor provocate de radicalii liberi
  • Au un continut bogat in fier, compus esential pentru formarea hemoglobinei
  • Magneziu, un element ce are un rol determinant in dezvoltarea musculaturii, in functionarea sistemului nervos, de asemenea regleaza echilibrul de apa si sare.

Deasemenea merita mentionate pe blogul Paradisul Verde urmatoarele aspecte importante ale semintelor de chia si anume, contin o cantitate mult mai mare de calciu decat lapte, o cantitate mult mai mare de antioxidanti decat afinele, mai mult fier decat spanacul, mai multe fibre decat cerealele, precum graul sau ovazul, mai mult potasiu decat bananele si mai mult omega 3 decat pestele, precum somonul.

Desi sunt o mare sursa de energie, semintele de chia nu au un continut caloric mare, in schimb iti dau senzatia de satietate, putand fi consumate simple, cu apa sau in sucuri de fructi sau iaurt.Semintele de chia pot fi folosite la ingrosarea sosurilor sau pot fi folosite ca un inlocuitor de oua in diverse retete. Se pot folosite ca atare sau macinate.

Semintele de in sunt apreciate în smoothie-uri dar și in stare pura, după ce au stat câteva ore în apă, semințele de chia sunt o adevărată comoară nutrițională. Astfel, ele conțin 16% proteine și 31% grasimi bune și reprezintă o sursă bogată de vitamina B, tiamină, niacină  și riboflavin, cu un puternic rol antioxidant.